THK'dan model uçak kursları

THK Türk Kuşu Model Uçak Okulu'nda, yılda 8-10 defa model uçak yapımı kursları açılıyor. 13 yaşından itibaren herkesin katılıp model uçak yapmayı öğrendiği kurslarda katılımcılar hem sertifikaya sahip oluyor hem de kendi yaptığı uçağı uçurmanın keyfini yaşıyor.  Kursa gelen öğrenciler de yarı yıl tatilini hobi kazanarak değerlendirebiliyor.

Buna göre, okulda verilen ''Başlangıç Kursları''na giden öğrencilere, 3 gün boyunca, gerçek ATA model uçağının ölçülerindeki bir plan üzerinde uçağın kanatları, gövdesi ve uçuş ayarları dahil her ayrıntısı anlatılıyor. Daha sonra, öğrenciler, uygulamalı olarak planı esas alarak bu uçakları yapıyor. ''Başlangıç Kursu''nu en az C sertifikası alarak geçen öğrenciler ise ''Tekamül Kursu''na başlayıp, beş gün süreyle, daha büyük ve iyi uçabilen F1H adlı model uçak yapımını öğreniyor. ''Radyo Kontrol Kursu''na katılanlar ise uzaktan kumandalı model uçakları yapma becerisi kazanıyor.

THK Türk Kuşu Model Uçak Okulu İbrahim Mühürcü, özellikle yarı yıl tatilinde Ankara'da açılan kursa büyük ilgi olduğunu söyledi. Kursa 157 kişinin katıldığını belirten Mühürcü, kurs için farklı illerden de 32 öğrencinin geldiğini dile getirdi. Şehir dışından gelen öğrencilerin okulun yatakhanesinde misafir edildiğini anlatan Mühürcü, kursların da ücretsiz verildiğini, kursiyerlerin yemek, servis ve malzemelerinin THK tarafından karşılandığını bildirdi.

EDİRNE'DEN KARS'A KURSLAR

Mühürcü, ''Model uçak deyince havacılığa ilk başlangıç, adım atılan bir müesseseyiz biz. Amacımız, havacılığa ilk adımı sağlamak ve bir nebze de çocukların boş zamanlarını değerlendirmeleri için bir uğraş vermek. Bu kursta, başlangıç modeli dediğimiz ATA modeli uçağını yaptırıyoruz. Model uçağın ne olması gerektiğini, yapımını, aerodinamik bilgileri dahil öğretiyoruz'' dedi.

Kurslara gelenlerden bazılarının daha sonra pilot olmayı istediğini veya Hava Harp Okulu'na başvurduğunu öğrendiklerini anlatan Mühürcü, model uçak yapımının güzel bir hobi kazandırdığını, kursa ilk kez gelenlerin diğerlerine de gelmeyi talep ettiğini ifade etti.

Mühürcü, Türk Kuşu öğretmenlerinin talep olduğu takdirde Edirne'den Kars'a kadar her yerde kurs açabildiğini dile getirerek, 2007 yılında Türk Kuşu'nda 23 dönem, diğer il ve ilçelerde 44 dönem olmak üzere toplam 67 defa kurs açtıklarını söyledi. Toplam 2600'e yakın kursiyer yetiştirdiklerini anlatan Mühürcü, kurslar için en çok Marmara bölgesinden talep geldiğini dile getirdi.

''KÜÇÜK DE OLSA BİR ŞEYLER YARATTIK''

Ortaokul ve lise seviyesinden üniversite öğrencisine, hatta orta yaş grubuna kadar herkesin bir arada çalıştığı kursa katılanlar da eğitimden memnun. Özellikle öğrenciler, yarı yıl tatillerini değerlendirmek ve hobi kazanmak açısından bu kursu yararlı buluyor.

Şehit Rıfat Çalış İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencisi 13 yaşındaki Berkan Kuzkaya, ''Hem eğlenmek hem de el becerilerimi geliştirmek için geldim. Zaten daha önce de bu kursa gelmiştim. Benim için zevk verici bir şey bir hobi'' dedi. Kurstaki eğitimden de bahseden Kuzkaya, ''Tahtaları kesip birleştirmeyi öğreniyoruz. Sonra onları kaplayıp, uçak haline getiriyoruz. Daha önce yaptım uçtu uçağım. Çeşitli yaptığım uçaklarım da var benim'' diye konuştu.

ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliği birinci sınıf öğrencisi Uğur Ersöz de ''Bu model kursu bizim birinci sınıf stajımız ve aynı zamanda çoğu insan için olduğu gibi bizim için de hobi. Aslında, alanımın ilk aşaması aynı zamanda bu. Sadece parçaları yapıştırmıyorum, uçakla ilgili ilk terimleri de öğreniyorum. Faydalı oluyor gerçekten'' dedi. Ersöz, uçağını iyi yapabilirse uçuracağını söyledi.

Kursa Sakarya'dan gelen Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği üçüncü sınıf öğrencisi Begüm Kasap ise havacılığı sevdiğini belirterek, ''Ankara bize uzak olduğu halde hem bir şeyler öğrenmek hem eğlenmek hem de Ankara'yı görmek için geldik. Tatile denk gelmesi etkili oldu. Ata modeli uçak yaptık. Küçük de olsa bir şeyler yarattık. Çok güzel dostluklarımız da oldu, ortam çok güzel'' dedi.

Model uçak öğrenmek isteyenler için başvurular halen devam ediyor. Model uçaklar, havadan ağır, motorlu veya motorsuz olarak kullanılabilen, sınırlı boyutlar ile imal edilip, insan taşıma yeteneği olmayan bir hava aracı olarak biliniyor.

Öte yandan, THK Türk Kuşu Model Uçak Okulu İbrahim Mühürcü, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çalışan öğretmenlere de talepleri doğrultusunda eğitim verdiklerini belirterek, öğretmenlerin kurs sonunda sertifika aldığını ve kendi okullarında ders verebildiğini söyledi.

Öğretmenlerin okullarda havacılık kulüpleri oluşturduğunu anlatan Mühürcü, Ankara'da 15-20, Türkiye çapında da 300 civarındaki okulda bu kulüplerin kurulduğunu dile getirdi. Mühürcü, THK'nin bu kulüplere model uçak eğitimi için gereken malzemeleri ücretsiz temin ettiğini ifade ederek, yıllık ortalama 25 bin-26 bin arasında malzeme sevk edildiğini aktardı. Mühürcü, geçen yıl taleplerin artması üzerine okullara 30 bin model uçak malzemesi gönderdiklerini kaydetti.

LOJİPORT

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.